Az Ön kosara jelenleg üres.
 

Probiotikum választás

A probiotikumok olyan élő mikroorganizmusok (elsősorban baktériumok), melyeket megfelelő mennyiségben  a szervezetbe juttatva, ott jótékony hatásukkal hozzájárulnak a bélflóra egyensúlyának fenntartásához, valamint támogathatják az immunrendszer működését. Segítik a szervezetet, ellenállóbbá teszik azt a fertőzésekkel, betegségekkel szemben.

Bélrendszerünkben számos bélbaktérium faj él természettől fogva, melyek egészséges emberi szervezetünkben fenntartják, szabályozzák a megfelelő működéseket.

Ám rengeteg olyan tényező van, ami könnyen felboríthatja ezt az optimális működést. Ezért fontos a probiotikumok megfelelő bevitelének mennyisége, mellyel helyreállítható a felborult bélflóra egyensúlya.

Ma már klinikai vizsgálatok bizonyítják ezeknek a készítményeknek az adott betegségekre vonatkozó jótékony hatását.

Hogyan érvényesítik hatásukat a probiotikumok?

A készítményekben lévő probiotikus baktériumoknak élve kell az emésztő rendszer alsóbb szakaszaira jutniuk. A probiotikus élelmiszereknél kisebb a baktériumok túlélőképessége, míg átjutnak a gyomron, mint az étrend-kiegészítő készítményeknél, melyekben a baktériumok képesek túlélni a gyomor savas közegét. Ezek között vannak olyan fajok, melyek teljesen, 100%-ban átjutnak a gyomor savas közegén, így képesek kifejteni jótékony hatásukat a bélrendszer alsóbb részeibe érve.

Milyen esetekben szükséges a probiotikum szedése?

Ha a szervezetet nagy stressz éri, helytelen, egyoldalú táplálkozás során, diéták mellett, fertőzések (pl. akut hasmenés) után, gyógyszerek vagy antibiotikumos kúra után, hiszen ezekben az esetekben a természetes baktérium egyensúly felborul. Ezért szervezetünk fogékonyabb lehet a fertőzésekre, melyek végső esetben kóros emésztőrendszeri zavarokhoz vezethetnek, ezek megelőzése miatt is érdemes szedni a probiotikumokat.

Probiotikus termékek?

Probiotikumokhoz legkönnyebben a tejtermékek megfelelő mennyiségének fogyasztásával juthatunk. Akkor nevezhető egy tejtermék "probiotikusnak", pl. ha a két alap joghurtkultúra mennyiségén kívül, még legalább ugyanolyan mennyiségben tartalmaznak probiotikumokat a termékek, tehát fontos felhívni a figyelmet arra, hogy nem a tartalomra vonatkozik a jelző, hanem a koncentrációra.

Azonban probiotikumhoz étrend-kiegészítők révén is juthatunk. Ezekben fagyasztva szárított, de életképes állapotban vannak a probiotikumok, melyek hatása teljesen megegyező, természetes, mint a bélflóránkban található baktériumoké.

Milyen szempontok alapján válasszunk probiotikumot?

A probiotikumok a bennük lévő mikroorganizmusok tekintetében térhetnek el egymástól. Mindegyik tartalmazza a Lactobacillusok és/vagy Bifidobacteriumok törzseit, illetve vannak olyan készítmények, melyek csak speciális törzseket tartalmaznak. A bélbaktériumok sokrétű előfordulását kell elsősorban pótolni, ezért minél több humán eredetű törzset tartalmazó készítményt válasszunk, mely tartalmazza a baktériumok elszaporodását segítő prebiotikumokat (frukto-oligoszacharidákat vagy inulint), illetve csíraszám tekintetében adagonként el kell érnie a 100 milliót a készítménynek. Csecsemőknek és kisgyermekeknek más összetételű készítményre van szükségük, mint a felnőtteknek.

 
Fizetési megoldás
Simple fizetési tájékoztató
Top