Az Ön kosara jelenleg üres.
 

Zöld tea hatásai

A teákat feldolgozási mód alapján alapvetően 3 teafajtára különböztetjük meg:
-fekete teákra,
-zöld teákra,
-oolong teákra.

Hogyan készítik a zöld teát?

A zöld teát egy Camellia sinesis nevű cserje, fiatal leveleiből, főként kézzel szüretelik. A zöld teákhoz tartozik minden olyan teafajta, melyeknél a feldolgozás során minimális az oxidáció.
A zöld tea friss leveleit szüret után gőzölik, hogy leállítsák a bennük meginduló erjedési folyamatokat (fermentáció). Ezután a tealeveleket összesodorják, kiszárítják, majd szétválogatják. Az eljárás végére elkészül a jól ismert zöld tea. Ide tartozik a manapság népszerű fehér tea is, ezek egyáltalán nem oxidálódnak, feldolgozási folyamatuk különleges. Ízük inkább édeskésebb, mint a jellegzetes füves-vajas ízű zöld tea íz.
Fontos tudnunk, hogy ezeknek a teáknak igen magas az antioxidáns tartalma (szervezetünkben is találhatók ilyen anyagok, de számuk csökken betegségek, stressz hatására, valamint idős korban). Az antioxidáns anyagok lassítják, késleltetik a szervezetünkben lejátszódó oxidációs folyamatokat, azáltal, hogy megkötik a szervezetben képződő szabad gyököket, melyek károsíthatják a sejtek működését. 

Mi a zöld tea összetétele?

A zöld teák tartalmaznak: (csak a legjelentősebbeket soroljuk itt fel)
-polifenolokat ( katekineket, flavonolokat)- Ezek pl.a fanyar, keserű ízben éreztetik hatásukat,
-ásványi anyagokat (alumínium, réz főként),
-vitaminokat,
-illóolajokat,
-aminosavakat (a Japán  zöld teákban sokféle található),
-koffeint, teobromint, teofillint.
Ezek együttesen is, de külön-külön is az általános egészségi állapot javításában vesznek részt.

Mik a zöld tea jótékony hatásai?
A zöld tea rendszeres napi fogyasztása erősíti az immunrendszert, véd a fogíny betegségekkel szemben, megelőzhető vele a fogszuvasodás. A szív- és érrendszeri betegségek kialakulását csökkenti, így csökkenti a magas vérnyomás kialakulását és segít annak megelőzésében.
Növeli a szellemi frissességet – a memóriazavarokat csökkenti, valamint az Alzheimer-kór kialakulásának kockázatát is csökkenti. Növeli a csontok ásványi anyag sűrűségét-tehát a csontritkulás kialakulásának kockázata csökken. 
Kimutatták, hogy különböző rákos betegségekkel szemben a zöld tea fogyasztása jótékony hatású, hiszen antioxidáns tartalmával a hibás sejtek elszaporodását akadályozza. Legerősebb katekin (antioxidánsként), mely a zöld teában nagy mennyiségben található az epigallokatekin-3-gallát.
Naponta 3 csésze zöld tea elfogyasztása étkezések után, zsíroldó hatású. Ezáltal hozzásegít a fogyáshoz. A zöld teában levő katekinek, koffein, teanin elsősorban a belső  szervek (viszcerális)  körüli zsírszövet lebontásában segít.
Segít a magas vércukorszint csökkentésében, tehát cukorbetegeknek javasolt.

Mennyi a koffeinttartalma a zöld teának?

Összehasonlítva a kávé koffeintartalmával,  a zöld teákban sokkal kevesebb, alacsonyabb a  koffeintartalom. Egy adagban (230ml) kb. 20-45 mg, míg a kávénál 100-115 mg/ 190ml. ( a fekete teánál 47 mg/ 230ml.) Talán még fontosabb tulajdonsága a zöld teának, hogy egyenletesebben, hatékonyabban élénkít, mint a kávé. A kávé koffeintartalma a gyomorban szívódik fel, addig a zöld tea koffeintartalma a szervezetben fokozatosan, és a bélben.

Hogyan kell elkészíteni a zöld teát?

A teatípusoknál eltérő az elkészítés menete. Az íz kiemelése miatt alacsony ásványi anyag (700mg/l alatti) tartalmú vízzel készítsük a zöld teát. A magas antioxidáns tartalom miatt kb.80-85 fokos vízzel kell leönteni a tealeveleket. Minél jobb minőségű a tealevél, annál alacsonyabb hőmérsékletű vízzel. Kevés áztatási idővel, 30-60 másodperc.

Hogyan fogyasszuk a zöld teát?

A 80-85 fokos vízzel felöntött tealevelek ( rövid áztatási idővel) leszűrjük és önmagában vagy 1 teáskanálnyi citromlével fogyasszuk. A citrom C-vitamin tartalma a katekin felszívódását serkenti. Figyeljünk oda, hogy az első felöntésnél oldódik ki a legtöbb koffeintartalom ( kb. 80%-a ), így aki alacsonyabb mennyiségben szeretne koffeintartalmú a teát inni, az csak a második felöntés után igyon a zöld teából.

Terhesség alatt ihatunk-e zöld teát?

Mértékkel, alacsony koffeintartalmú zöld teákat igen. Serkenti az anyagcserét, valamint  jó vízhajtó.
Miért zöld tea kapszula?
A zöld tea kapszula előnye, hogy az összetételében feltüntetett anyagokat tartalmazzák, biztos az A-vitamin, E-vitamin tartalmuk, valamint a az immunrendszert segítő, erősítő rostok megléte.

 
Fizetési megoldás
Simple fizetési tájékoztató
Top