Az Ön kosara jelenleg üres.
 
Kategóriák

Lúdtalp torna

Lábaink feladata sokrétűbb, mint elsőre gondolnánk. Rugalmas alátámasztást biztosítanak egész testünknek és egyensúlyban tartják azt. Viselik egész testsúlyunk terheit, miközben mozgó feladatokat teljesítenek, a járás során keletkező káros mechanikai hatásokat mint egyfajta lengéscsillapító, próbálják kiküszöbölni.

Az idők során az emberiség elkényelmesedett, egyre kevesebbet jár, ráadásul azt sem természetes talajon, mezítláb teszi. A túlsúly, a mozgásszegény életmód, a divatos, ámde gyakran rossz felépítésű cipők, vagy genetikai okok mind kedvezőtlenül befolyásolják a láb egészségét. Ami testtartási problémákhoz, ennek következményeként pedig derék- és hátfájáshoz, gerincproblémákhoz vezethet. Talpbetétekkel javíthatóak a problémák. 

Mi a lúdtalp? 

Mindenki ismeri a szót: lúdtalp. Szerzett statikai elváltozás, a láb boltozatos szerkezének csökkenése, vagy teljes hiánya. A talp izmai nem elég erősek ahhoz, hogy megtartsák a boltozatos szerkezetet, pedig a boltozatos szerkezet teherbíróbb, mint a lapos, egyenes talp. Ez egyébként újszülött korban még nem létezik, a későbbi években alakul ki. Sokat tehetünk a megelőzésért: ne siettessük a baba járását, hiszen az izmoknak, ínaknak ki kell fejlődniük. Hasznos, ha sokat jár a gyermek mezítláb, de nem egyenes talajon, hiszen a sima felület nem készteti munkára az izmokat. Játékos gyakorlatokkal is elősegíthetjük a lábboltozat fejlődését, ez jó móka lehet babának és mamának is. Golyót, kavicsot, egyéb kisebb tárgyat próbáljon lábujjaival felemelni.


Lábtorna gyakorlat

Rendszeres tornával erősíthetők a lábboltozatot tartó izmok. Ehhez adunk néhány tippet, lábtorna gyakorlatok következnek, amelyeket mezítláb végezzen, mindkét lábbal, alkalmanként legalább 10x-es ismétlésben:  

1. Talpait helyezze a talajra, egymás mellé. Lábujjait hajlítsa be ("karmolja"), majd ferdítse felfelé. Mindkét lábbal, legalább 10 alkalommal.

2. Sarkait helyezze a talajra, emelje fel lábfejét, majd oldalra kifordítva helyezze a talajra és vissza. Sarka mindvégig maradjon a talajon!

3. Az előző gyakorlat fordítottja: ezúttal lábujjait tartsa a talajon, emelje meg sarkát és helyezze ki oldalra. Lábujjai mindvégig maradjanak a talajon!

4. Emelje fel kinyújtott lábait. A levegőben feszítse hátrafelé, majd lefelé lábfejét.

5. Egyik kinyújtott lábát emelje fel. Körözzön bokájával kifelé és befelé, írjon vele számokat a levegőbe, majd helyezze a talajra. Ugyanezt végezze el a másik lábával is.

6. Tegyen egy újságlapot az egyik talpa alá, lábujjaival gyűrje össze apróra. Szét is tépkedheti, az apróra tépett darabokat lábujjai segítségével helyezze egymásra és úgy gyűrjön belőle galacsint. Másik lábával is végezze el.

7. Helyezzen egy labdát vagy hengert a talpa alá, és görgesse. Nem kell extra dolgokra gondolni, akár egy minden háztartásban megtalálható felmosónyél is megteszi, de persze lehet kapni speciális lúdtalp elleni ortopéd masszírozó szőnyeget is. Ez elhelyezhető akár az íróasztal alatt, vagy a fürdőszobában, így használatával a mindennapos tevékenységek közben észrevétlenül fejlesztheti lábizmait. 

 
Little Doctor akció
Fizetési megoldás
Simple fizetési tájékoztató
Top